Страница 1 из 5

Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс июл 29, 2012 3:00 pm
Tatian
Уоррен Куккурулло - неоднозначная фигура в истории ДД. До сих пор среди фанатов разных стран ведутся споры о роли Уоррена в группе, о его уходе, его музыке и т.д. Предлагаю в данной теме высказывать своё мнение по этим вопросам, а также делиться той информацией, которую по тем или иным причинам нельзя поместить в темы "Интервью" или "Биография".

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс июл 29, 2012 5:37 pm
Tatian
Читаю сейчас множество всякого об Уоррене, Может, что-нибудь всплывёт, когда будет уместно. :-): Но вот, например, интересное мнение всё с того же Lizard King's (на всякий случай ссылка: http://duranduran.invisionzone.com/inde ... =842&st=20 ):
Некоторые очень заметные и не всем нравящиеся моменты биографии Уоррена случились примерно в одно время (выпуск нашумевшей продукции, разоблачительные высказывания о 9.11) - время, когда Уоррен остался без "музыкального направления" : в его жизни нет больше ДД (они очень много значили для Уоррена, его мать вспоминала, что в период работы с ДД Уоррен был очень счастлив), неудачный реюнион Missing Persons. В общем, это было время, когда Уоррен "потерялся". Такое вот есть мнение.

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс июл 29, 2012 6:01 pm
CrazyFan
Ну, это кстати, очень логично. Из Missing Persons Уоррен ушёл, когда те были пусть и не слишком масштабно, но всё-таки популярны. ДД, конечно же, по популярности обогнал MP в разы.
Сейчас МР представляет собой всё-таки тень прошлого. Если ДД худо-бедно, но движутся вперёд, в МР такого нет.

К тому же я уверена, что во времена Куки в ДД царила та же семейная ДДшная атмосфера. Поэтому когда всё разладилось и семья распалась на кусочки, для него стало ударом.

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс июл 29, 2012 6:13 pm
Tatian
CrazyFan писал(а):та же семейная ДДшная атмосфера.

Ой, даже и не знаю, что там с этой атмосферой... Чем больше читаю, тем больше путаницы... Где-то пишут, что Уоррен совсем под себя общее направление группы подмял, где-то - что он вообще на диване провалялся весь Pop Trаsh... Его интервью читаешь - так они мило импровизировали и на лету песни все вместе сочиняли... Пересмотрела видео 2004 года с вручением премии ДД... Как активно Энди хлопал, когда Ник упомянул об Уоррене... Ну, Энди там вообще счастливым выглядел... Это ведь Джон обратился к ДД с предложением собраться в исходном составе, я не ошибаюсь?

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Ср авг 15, 2012 7:03 am
Tatian
Сейчас, пересматривая клипы ДД, ловлю себя на мысли, что Уоррен на редкость органично вписался в видео-концепцию группы.
Ну, про внешные данные я не говорю, и так понятно. :-)
Период, когда он был в группе сессионным музыкантом - ещё отголоски времен Sophia Warren ( работая с Франком Заппой, где-то 1979 год, нарядился как-то в женскую одежду и поименовал себя Софией Уоррен по аналогии с Софией Лорен). Причёски-папахи, пиджаки-балахоны, лосинчики и т.д. :-)
89b.jpg
89b.jpg (39.61 КБ) 2772 просмотра

С периода Liberty вид уже посерьёзнее и брутальнее.
Свадебный альбом сопровождён большим количеством клипов, один из самых реализованных в этом плане альбомов - 5 видео. В отношении рубашек с рюшечками Уоррен отдувается за пропушенный им романтический период Дюран Дюран. :-) Всё-таки далее идёт очень важное для ДД время, они завоёвывают абсолютно новую для себя аудиторию, и завоёвывают весьма успешно, о чём говорят нынешние недоразумения между нью-вэйв-ДД-фанами и фанатами 90-ых. Ведь это практически 2 разных группы.
Уоррен при всем отличии менталитета не разрушал общего духа аристократичности повзрослевших дюранов. Вспомните строгие костюмы с галстуками периода Медаззы - и в видео, и в интервью. Итальянские корни дают о себе знать - мафиозная черная рубашка. :-)
band38.jpg

out of my mind - вообще недооценённый шедевр. Вот это же что-то невероятное. Прямо персонажи комедии дель арте:
chicanery_0.jpg

Стремление идти в ногу со временем привело группу к тому виду, в котором она выступала в конце 90-х.

Не уверена, что дюранам нужно было пробовать себя в качестве профессиональных актёров, но в клипах их артистизм реализуется отлично (всё-таки даже от актеров кино и актеров театра разные вещи требуются, а тут и подавно. Что-то укрупнить, гипертрофировать - мини-фильм длиной в несколько минут).

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Ср авг 15, 2012 10:20 am
CrazyFan
Имидж... Да у Уоррена имидж и во времена MP был своеобразный) Может он потому сейчас избрал путь брутального лысого качка, что ему надоело это метание.

Клип Out of my mind это конечно крышеснос. Хотелось бы понять, что имели в виду Ник и Уоррен, выряжаясь в платья.

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Ср авг 15, 2012 12:40 pm
Tatian
CrazyFan писал(а):что имели в виду Ник и Уоррен, выряжаясь в платья.

Моя версия: viewtopic.php?f=13&t=138&p=52859#p52859

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Пт сен 14, 2012 9:10 am
Tatian
THE OTHER SIDE OF THE TRACKS
Shawn Bradley
“Other Side Of The Tracks” Recording Blog 019

Thursday, March 15th, 2012
“Other Side Of The Tracks” A Recording Blog by Shawn Bradley

Part of my production and engineering education came from attending Berklee College of music in Boston, MA. During my first year there I applied at a local studio called ‘Sound Techniques’. Any time that I was not in a class I was spending all my time at the studio sitting in on sessions and learning anything I could. Working at the studio introduced me to a ton of musicians, producers, and engineers. Anthony J. Resta was one of the producers that made quite the influence on me during that period. He really got me thinking about sounds and new ways to capture it. A few years back I reconnected with Anthony. Recently I thought it was time to share some of his experiences and production work with you.

Anthony J. Resta is a fellow Canadian born in Saskatchewan who has crossed the border and made a name for himself around the world earning twelve (12) RIAA certified gold and multi-platinum awards. Some of his past clients have included Duran Duran, Elton John, Needtobreathe, Collective Soul, Guster, Megadeath, Perry Farrel, Nuno Bettencourt, Andrea Surova, Dale Bozzio, TV Mania, Shawn Mullins, Del Marquis of Scissor Sisters, Green River Ordinance, Sarah Evans, The Cinnamon Fuzz, and Blondie. He recently earned his 12th RIAA Gold and Platinum certification for his programming and production work in the soundtrack of the successful ‘Twilight’ films.
Anthony currently works with engineer Karyadi Sutedja at studio Bopnique Music in an old textile mill just west of Boston. The 4,000-square-foot (370 m2) studio is chock full of vintage gear from the fifties, sixties, and seventies, as well as high end modern recording gear. Anthony has been focusing on his new project the ‘ELECTRONS ‘ with guitarist Warren Cuccurullo (Duran Duran), drummer Steve Ferrone (Tom Petty), keyboardist Roger O’Donnell (The Cure) and songwriter Eric Alexandrakis.

I spoke with Anthony from his studio in Boston, MA via Skype.
Interview with Producer Anthony J. Resta



SB: How did you get started in music and discover your interest in production and engineering?


AJR: I basically started off interning and all that stuff. I always had a knack for slowing down guitar players it seemed like… I started off as a drummer and I remember recording tracks then two weeks later everything was going faster than the guitars. Then everybody would say “wow those drums sound draggy”. At that point I said “jeez I think there is something wrong here”. It was almost like a lightbulb going off in my head. I just always had a knack for hearing stuff and I didn’t realize what I was hearing at the time. It took me a few years to figure it out that I had a sort of gift for that and that was the beginning of it. I kinda worked my way into it gradually working with Bob St.John, Chris Lannon, Tom Soares, Paul David Hager, different engineers around Boston as a producer engineer team. Slowly I picked up my own sort of style and stuff.


SB: At what point in your music career did you decide study at Berklee College of Music and what was your major?


AJR: I studied Music Synthesis and percussion, but I was really interested in the studios even back then. I used to bar tend during the day and work in the studio after I left Berklee. It was just something that I always wanted to do and I’ve always been fascinated with it.


SB: During my Berklee days I was interning at a local studio called ‘Sound Techniques’ and was fortunate enough to sit in on a few session while you were working on the Duran Duran ‘Medazzaland’ album with Bob. St.John. Not sure if you remember…


AJR: That’s crazy.
SB: One thing that struck me was your use of abstract recording techniques and samples. You mentioned to me at the time that you had set up your DAT machine to the TV at home to grab weird samples from switching stations in the middle of the night. Techniques like this and your use of effects such as stomp boxes, circuit bent instruments, etc. has helped define your sound. Can explain what led you to this style rather than what some might call standard recording practices?



AJR: Ya… I’ve kinda come full circle. I’ve gone from the most extreme circuit bending and found sound and manipulation. Then sometimes there is nothing more beautiful than a mandolin right on a good mic. I kinda got known for all that weird stuff, then as the years went on Karyadi and I started doing more and more organic music. It’s funny, a lot of that stuff is just as challenging in it’s own way. In some way it’s harder. I have a fascination with that side of it now. I always liked science fiction. I used to love the music from the ‘Twilight Zone’ and ‘Outer Limits’. There was a fascination with space that I had since I was a kid, and I thinks it’s all part of creating that ‘Outer Limits’ soundscape.


SB: Has this ‘Outer Limits’ soundscape fascination helped you with your new project the ‘Electrons‘?

AJR: Ya…. I think so. It’s become more and more of a focus. It’s cool that we all have different backgrounds. It’s fun to just throw stuff into the pot and see what happens. It’s a whole new thing. Warren’s got this really angular angle from the Zappa influence and we both love people like Stravinsky. It’s really cool. I may take one of his guitar parts and cut it into odd note groupings. Then he might be explaining to me a rhythm that he’s hearing and then he’ll sing it by saying something some crazy sentence like “Baka Daka Waka Daka”. It’s something you can’t really count but then when you write it down or see it in an email I’m like “Oh I get it”. It’s fun to be around people like him cause he’s such a high level musician it kinda frightens you and makes you want to get better and work harder. He was like that when he was in Duran Duran and I was working with him. He could listen to like a hundred things in a mix over the phone and tell you that you left something out in the second verse. He’s got some crazy ears.


SB: Did you do most of the tracking for the Electrons at your studio ‘Bopnique Music’ in Boston?


AJR: Steve Ferrone cut his drums in Los Angeles, Warren cut his guitars out there too and then Eric did his stuff in Colorado. They sent everything to Karyadi and I and we added all my stuff in and slowly put it together over a 3 day period. There are different ways we work. Sometimes I’ll send a bunch of grooves to Warren or I’ll send an ambient piece to Eric and he’ll add some classical glockenspiel, harpsichord or something. It’s different all the time.


SB: Sending tracks back and forth via the internet is still kinda new for a lot of people, but I remember you doing this back in 1995 with ISDN (Integrated Services Digital Network) How has this changed for you over the years?


AJR: It’s so simple compared to what it used to happen. You used to have weird things happen where it would become joined stereo or some crazy weird thing. They’d be hearing something totally different than what I was hearing. I almost got fired a couple of times from that. I remember one time Warren said “We were looking for orange marmalade and you gave us chocolate fudge.” (Laughs)



SB: Analog and digital… Are you sticking mainly ITB (in the box) for your mixes?


AJR: Karyadi uses a Dangerous 2bus and uses quite a bit of analog gear. We got this animod that we’ve been putting on mono room mics and playing around with the Cranesong Pheonix plugs. He’s really good at good at getting stuff to sound like tape. He’s really gifted and has really developed it over the years and he keeps getting better and better. We recently were considering adding a 2inch 16 track 3M machine that I ended up passing on because of the headaches from maintenance and all that stuff. Funny thing… the guy that bought it was in my studio the other night and he’s got no place to put it. He says he’s gonna leave it here, so it looks like we are going to end up with it anyway.


SB: Any new products that you are liking? Have you dived into iPad apps for making music?


AJR: I haven’t tried any iPad apps, but I love the SoundToys plugs. The guys are from Vermont and they make plugs such as the Filter Freak and Devil-Loc. They’re plugs are so musical and sound so good, they’re incredible. I love playing around with that stuff in conjunction with tape delays. I love tape delays and I’ve got a bunch of different flavours. I kinda don’t really do the same thing twice. You just plug in a bunch of stuff and start trying things and stumble across something cool.


SB: Has the availability of great sounding plug-ins caused some of your creativity to steer away from sitting with all your guitar pedals?


AJR: Yeah I hate to admit that but the SoundToys were the first one’s that made me go “wow”. I love Roger Linn’s ‘Adrenaline’ thing. It’s a guitar sync thing. It’s kinda like the adrenaline pedal but it’s a software version. You start playing around with that stuff and it’s pretty amazing how much better things sound then they did even 2 years ago. But I still like to put together a harmonic octave generator, doctor scientist reverb and a tremolo and just have a bunch of things in-line. Not necessarily all on at the same time but just to try for different sections and see what sounds good.


SB: Are there any synthesizers that have made an influence on your work?


AJR: I recently found an old Korg wavestation SR on craigslist for like $200 and I’d never had one before. It is vector synthesis and a lot of pretty wild possibilities with the waves tables and all that. I stated going on the internet and I found all this sysex stuff that people have been dumping up on various sites for the last 10-15 years. You find one and download the sysex library right to the machine and some of the sounds are amazing. Springboards for creating your own stuff. It’s kinda a forgotten type of synthesis that I’ve never used before.
The Nord G2 modular was a life changing synth for me. It’s a virtual analog but it has patch bay that you plug in literally 240 different modules. They have things that they call “probability” where you can set parameters for various things to maybe or maybe not happen over a given amount of time. You start stringing them all together and they take on a life of they’re own. I’ll leave them running sometimes for a few days and I’ll come back and there will be stuff in there that sounds like babies crying or it’s almost like “HAl” in 2001 a Space Odyssey. Some of the things that I have stumbled across on that thing are just mind bending and like nothing else i’ve ever heard.
SB: It seems like a lot of the earlier 80′s dance sounds and reverbs are coming back into modern mixes….


AJR: It’s all coming back now… it’s funny for a few years nobody wanted to hear that stuff. That was old. Everything dry, and now getting these bands drained in reverb. I’ve got a funny ‘Foster the People ‘ story…
I was at this camp grounds up in New Hampshire and I was standing in this line for the fried food kitchen. It was really hot and I heard this song coming from the kitchen. It sounded really unusual, it sounded like an early 60′s thing. It was ‘Foster the People’ but I didn’t know it, so I said to the guy “That’s really cool, what is that?” He goes “Foster the People”. So then when I bought the CD though it didn’t sound anything like it sounded coming out of that crappy little boom box and I was really disappointed (laughs). It just had this tiny like early 60s very early Stones vibe to it, and then of course the CD was this glossy massive super produced thing. It just shows you that sometimes your perception of something can be really off by how your listening to it.


SB: Thanks a ton Anthony for taking the time to share your experiences with the readers of ‘Other Side Of The Tracks’ and Canadian Musician.


AJR: No problem, loved it. Really enjoyed talking with you… It’s nice to finally connect and let’s stay in touch.

http://shawnbradley.canadianmusician.co ... cuccurullo

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Пн сен 24, 2012 7:43 pm
Tatian
Tatian писал(а):видео 2004 года с вручением премии ДД... Как активно Энди хлопал, когда Ник упомянул об Уоррене...

Кстати говоря, к чести Энди, мало ли что он там об остальных написал, но в адрес Уоррена я с его стороны выпадов вообще не помню. Хотя может быть, я что-нибудь пропустила. А то, что Уоррен не знал, кого винить - ну так не тех же людей, с которыми столько лет проработал... Разве ж можно ж ...
И вообще - смотрю концертные видео периода Тимбов - так жалко бедняг дюранов! Вот в плане музыки, звучания - местами интересный эксперимент, но на концертах их как будто в угол за плохое поведение поставили... :-)
К чему это я - а к тому, что не могу себе представить там Энди, подёргивающим головой за тумбочкой и тычущим пальцем в какой-нибудь кассио...
В общем, это, наверно, надо было к Энди всё писать, только мне не придумалось, в какую тему... :nez-nayu:

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Чт окт 11, 2012 11:32 pm
Tatian
Tatian писал(а):THE OTHER SIDE OF THE TRACKS

Я с вашего позволения перескажу лишь хвалебные гимны Уоррену. :-)
Anthony J. Resta – американский продюсер и музыкант, мультиинструменталист. Работал с ДД – над Медаззой, Элтоном Джоном, Megadeth, Дейл Bozzio , ТВ Mania, Blondie. В общем, масса всяких заслуг, а сейчас (в смысле 15 марта 2012 года) Занимается проектом ‘ELECTRONS ‘ с гитаристом Уорреном Куккурулло (ДД), ударником Стивом Ферроне (сотрудничал с Томом Петти), клавишником Roger O’Donnell (The Cure) и автором песен Eric Alexandrakis.
Ему очень нравится работать с людьми, имеющими настолько разные платформы. Получаются совершенно неожиданные вещи. У Уоррена круто сказывается влияние Заппы и он, как и Энтони Реста, любит людей вроде Стравинского. Э.Р. берёт какую-нибудь его гитарную партию, режет на куски. Потом У.К. объясняет, в каком ритме он это слышит, напевает с помощью всяких «бака-дака-вака-дака». Это то, что невозможно рассчитать, но когда это записано или приходит по email, Э.Р. говорит: «Ага!» :-) Э.Р.считает, что весело находиться рядом с такими людьми, потому что это музыкант очень высокого уровня, это пугает и заставляет становиться лучше и работать больше. У.К. был таким, когда работал с ДД, и Э.Р. работал с ним. Он мог прослушать сотню перемешанных вещей по телефону и сказать, что вы что-то упустили во втором куплете. У него невероятные уши.

Делается всё сейчас следующим образом: Ферроне записывает барабаны в Лос-Анджелесе, Куккурулло – свои гитары там же, а Эрик делает своё дело в Колорадо. Они отправляют всё это Karyadi и Э.Р., которые добавляют своё и в течении всё это медленно соединяется. Иногда иначе. По-разному.

А отправкой треков через интернет Э.Р. занимался ещё в 1995 году, с тех пор многое изменилось. То, что слышит он, не всегда совпадало с тем, что слышли слушающие. :-) Его пару раз чуть не уволили за это, поскольку получаются иногда непредсказуемые штуки. Уоррен как-то сказал: «Нам был нужен апельсиновый мармелад, а у тебя получилась шоколадная помадка». :-)

Re: Болтовня о Кукурулло

Добавлено: Сб окт 20, 2012 10:42 pm
Tatian
На http://www.myspace.com/warrencuccurullo писали - мол, Ник в октябре 2012 обещал ТВ-манию - и где? Октябрь на дворе!
А ещё пишут, что Джон в мемуарах назвал его "extra-ordinary Warren". Пожалуй что теперь я хочу эти мемуары.

Re: Болтовня о Кукурулло

Добавлено: Сб окт 20, 2012 11:11 pm
Tatian
ELECTRONS™ "Roll Credits"
MUSIC TO KILL FOR [MUSIC FOR ALL]
http://www.reverbnation.com/play_now/song_5832153

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс дек 09, 2012 2:17 pm
Tatian
Теперь пишут,что ТВ-мания выйдет в феврале-марте 2013. Продолжаем ждать. :-):

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Вс дек 09, 2012 7:27 pm
CrazyFan
Посмотрим. Мне кажется, что вопрос о выходе ТВ-мании это ещё и вопрос маркетинга. Осенью всё-таки была выпущена книга Джона.

Re: Болтовня о Куккурулло

Добавлено: Ср апр 10, 2013 11:27 am
Tatian
Какая я молодец. :-) Создала себе тему, где могу безнаказанно (надеюсь :-) ) петь дифирамбы. :-)

Сегодня меня посетила следующая мысль:
Вот смотришь на современного Уоррена и думаешь, что он совсем не из тех людей, кто день за днём, год за годом превращает свою жизнь в бессмысленную труху. А ведь этому человеку всего через несколько лет будет 60! Можно ли в это поверить?